FOOTBOOST

Clean, protect en refresh, daar staat FootBoost voor. Producten waarmee je je schoenen kan onderhouden en ervoor zorgen dat ze een langere levensduur krijgen. Dat betekent minder geld uitgeven op de langere termijn. De jongere generatie hecht meer waarde aan sneakers. Een mooie ontwikkeling, maar dat vraagt ook om een nieuwe aanpak.

Wij doen:

Marketing | IT | Visueel

FootBoost - DenkDoeners
FootBoost - DenkDoeners

Marketing

FootBoost is net als onze Marketing & Visuele afdeling onderdeel van Remofa B.V. en participeren daarom in dit project. Als we kansen zien duiken we daarin, net zoals we dat voor onze klanten doen. Met FootBoost laten we zien dat marketing onderdeel kan zijn van het businessmodel. Denken en doen zit in onze genen en het liefste op een onderscheidende manier!

Boost your shoes!

Voor de marketingstrategie is ingezet op de lange termijn om zo de gedachte van het merk duidelijk te maken. Dit heeft voor ons meer prioriteit dan op korte termijn sturen op sales. Zolang de strategie duidelijk is kan vanuit dat oogpunt de sociale media ingericht worden. FootBoost zet vooral in op Instagram omdat daar de doelgroep op te vinden is. Er wordt focus gelegd op de Instagram Story functie om vooral leuke weetjes, nieuwe sneaker releases en allerlei leuke dingen over sneakers te plaatsen. In de tijdlijn van Instagram wordt vooral de effectiviteit van/en producten uitgelicht.

IT

De huisstijl van Footboost spreekt, dat wilden we ook op de website terug laten komen. De producten moesten goed zichtbaar zijn op de homepagina en de doelgroep aanspreken.

Er wordt op deze website veel gebruik gemaakt van de verschillende tracking tools, denk hierbij aan de Facebook & Snapchat pixel. Dit kan van pas komen als je met online advertenties wil ‘retargetten’ naar potentiële klanten.

Integraties

FootBoost - DenkDoeners

Visueel

Toen eenmaal de strategie duidelijk was begon de uitwerking van de merkidentiteit. De sfeerpunten van het concept zijn naadloos verwerkt in het logo. De huisstijl is ontwikkeld en vanuit die basis is het webdesign ontworpen. Er zijn stickers gemaakt van diverse onderdelen, schoenmerken en elementen met betrekking tot FootBoost die terug te vinden zijn op de social mediakanalen. Voor de video’s is gekozen om van alle producten aparte productvideo’s te maken om te laten zien wat het product doet en hoe effectief het product is.

FootBoost - DenkDoeners

Meer weten? Meet Remco

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op.