Klantenportaal | Inloggen | Support
Klantenportaal | Inloggen | Support

Wasserij Jekerkwartier

Wasserij Jekerkwartier is volledig gespecialiseerd in de verzorging van persoonsgebonden wasgoed van de bewoners van zorginstellingen en klinieken. Dagelijk wordt de was opgehaald bij klanten in Limburg en Noord-Brabant en binnen twee dagen geheel zuiver en kastklaar terug.

Wij hebben het verwerken van de administratie rondom het wassen op de schop genomen en geautomatiseerd.

Wij doen:

Webontwikkeling | Database ontwikkeling

Wasserij Jekerkwartier - Denkdoeners
Wasserij Jekerkwartier - Denkdoeners

IT

Het administratieve verwerkproces van de wasmanden moest gedigitaliseerd worden middels een integratie met hun facturatiesysteem (SnelStart).

Op het moment dat we op locatie kwamen werden alle manden per klant geturfd en handmatig in SnelStart geplaatst. Naar aanleiding daarvan hebben we een scan-systeem ontworpen en ontwikkeld.

Dit systeem maakt het mogelijk om barcodes maken, printen en scannen. Deze barcode zit gekoppeld aan de relaties in het facturatiesysteem. Als deze code gescand wordt, wordt er automatisch een order aangemaakt (of als deze al bestaat aangepast) in SnelStart, zodat deze aan het einde van de maand alleen nog maar verstuurd hoeft te worden.

Barcodes printen

Vannuit de relaties die ingevoerd zijn in SnelStart kan een barcode gemaakt worden aan de hand van de relatiecode. 

Deze kunnen vanuit het systeem uitgeprint worden op de zelfklevende barcode labels. Deze labels zijn scanbaar middels de (handheld-)barcodescanner. 

Barcodes scannen

Het scannen van de barcodes is zeer eenvoudig. De knop indrukken en wachten op het bevestigende piepje in combinatie met het groene lampje. 

Daarna krijgt de gebruiker een visuele bevestiging op het scherm, de naam van de relatie en het aantal scans. 

SnelStart API

Voor de koppeling tussen het scansysteem en SnelStart wordt gebruik gemaakt van de API van SnelStart. Gezien dat de snelheid van deze API niet altijd optimaal is en er storingen op kunnen treden hebben we ervoor gekozen om de data eerst op te slaan voordat we deze overschieten naar SnelStart. 

Dit gebeurt elke minuut, en mocht de API niet reageren of beschikbaar zijn, wordt dit herhaald tot de order geëxporteerd is. 

Tijdsbesparing

De handelingen voor het administratief verwerken het verleden:

  1. Turven per klant
  2. Handmatig aanmaken order per relatie in SnelStart
  3. Versturen facturen

Het nieuwe systeem is minder foutgevoelig en bespaart enorm veel tijd. Na de scan wordt de order automatisch aangemaakt.

Sjoerd Bruijnen | DenkDoeners IT

Meer weten? Meet Sjoerd

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op.