SQQUADD BAMBOO SOCKS

SQQUADD is een online webshop die bamboe sokken aanbiedt. De bamboesokken van SQQUADD zijn stijlvol, sterk en voelen zacht aan. Het bedrijf wil dat het echt kwaliteit uitstraalt. Het logo met Trojaanse helm staat voor ‘bescherming’. Van ontwerp tot productie ligt de focus op comfort en stijl. SQQUADD gaat dus voor de beste bamboe sokken voor dames, heren en kinderen.

AviFit Challenge

Anja van AviFit kwam bij ons met de vraag; ‘Ik wil een serie waarbij mensen met overgewicht gevolgd worden op een respectvolle manier en te laten zien dat afvallen ook lukt zonder crash dieet’.

Met dit vraagstuk zijn wij aan de slag gegaan om een productie op touw te zetten en hebben we nagedacht over hoe de serie moest verlopen. Van a tot z hebben we uitgedacht, gerealiseerd en geproduceerd.

Bij de AviFit Challenge gaat het om echte mensen met echte verhalen die met behulp van sport- en voedingsschema de uitdaging aangaan om hun levensstijl aan te passen. Dit is de compilatie van de Challenge.

Wij doen:

Marketing | Webdevelopment | Visueel 

Denkdoeners | SQQUADD BAMBOO SOCKS

MARKETING

Toen SQQUADD bij ons kwam waren ze nog erg zoekende naar de vorm die ze wilde op het gebied van marketing. Als je eenmaal een langere tijd bezig bent zit je als ondernemer al snel in een soort tunnelvisie. We zijn begonnen om die tunnelvisie los te laten en terug te gaan naar de kern van het bedrijf. Waarom SQQUADD? Wat is de missie en visie, en wat maken de sokken nu echt zo uniek tegenover de concurrenten?

Op basis van de brainstormsessies zijn we een strategie gaan ontwikkelen die past binnen de doelstellingen en het budget wat ze voor ogen hadden. We verzorgen voor SQQUADD de organische social media berichten (de digitale etalage van het bedrijf), denken mee over (verkoop)campagnes en beheren het volledig pakket aan advertising. Hiervoor zetten we vooral in op Facebook en Google.  

IT

SQQUADD was op zoek naar een partij die hun website kon ontwikkelen en onderhouden. 

We hebben meegedacht hoe we het bestelproces konden vereenvoudigen, maar alsnog de producten tot hun recht laten komen en de kwaliteiten van de sokken van SQQUADD het best naar voren te kunnen brengen. Ook aan de achterkant hebben we gedacht aan makkelijke orderverwerking en automatisering. Zo worden bijvoorbeeld alle pakketten automatisch aangemeld bij PostNL en worden de verzendlabels klaargezet om te printen.

Tevens hebben we de integratie van Facebook (Catalogus & Pixel), Snapchat (Pixel) en Google (Analytics 4 & Adwords) verzorgd voor SQQUADD. 

Integraties

VISUEEL

Voor SQQUADD hebben we ook de visuele identiteit vormgegeven. Belangrijk was dat het beeldmateriaal aansluit bij het imago van het bedrijf. Bij SQQUADD was de doelstelling dat het visuele aspect vooral kwaliteit moet uitstralen en de mooie kleuren van de sokken tot hun recht kwamen in de foto’s. Met verschillende settings hebben we geprobeerde de juiste snaar te raken die aansluit op de doelstelling.

SQQUADD wordt vaak in verband gebracht met het fenomeen ‘dropshipping’ en dat is juist waar ze zich van willen distantiëren. Met de video wilden zij dit vooroordeel tegengaan om juist de kwaliteit van SQQUADD te benadrukken en te laten zien dat er vol passie aan dit bedrijf gewerkt wordt. In de video komen de belangrijke punten naar voren waarom de sokken uniek zijn. Als je de video bekeken hebt is het duidelijk wat de doelgroep van SQQUADD is en welke soort sokken ze hebben. Er is gebruik gemaakt van animatie om het duurzame van bamboe weer te geven in de achtergrond.

Meer weten? Meet Sjoerd

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op.