Toen, na 1,5 jaar geen evenementen gerealiseerd te hebben, de coronamaatregelen verder versoepeld werden was het voor Neptunus tijd om het bedrijf weer op te bouwen. Er lag een ambitieuze doelstelling betreft de vacatures. Wat begon als een campagne enkel voor de montage tentenbouwers, eindigde in een algemene personeelswervingscampagne voor verschillende disciplines binnen het bedrijf.
Hebben we je uit de tent gelokt?
Via social-media personeel werven met een simpele “we’re hiring” oproep is tegenwoordig geen verrassing meer. Met Neptunus wilde we met kop en schouders boven de standaard wervingscampagnes steken. Met een goede portie aan humor die de campagne sympathiek maakte hebben we gezorgd dat de betrokkenheid verhoogd werd.
Alle zeilen bijzetten
In een straal van 30 km rondom de vestiging van Neptunus in Kessel werd de campagne uitgezet. Zowel on- als offline. Met onder meer een abri-campagne, huis aan huis flyer (uit onderzoek blijkt dat deze doelgroep de regionale krant leest) en online targeting via Facebook en Instagram afgestemd op regio en persoonlijkheidsprofiel. De advertenties zijn blijvend gemonitord en bijgestuurd om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Door middel van diverse strategieën toe te passen in de advertenties hebben we optimaal gebruik gemaakt van het budget en data.