BRūTT Clothing

Brutt is een kledingmerk wat hi-end mode levert voor mannen en vrouwen. De liefde voor kleding resulteert zich bij Brutt in de minimalistische ontwerpen en kwaliteit. De kledingstukken van Brutt worden via hun webshop en retailpartners verkocht. Wordt verliefd op de ontwerpen van Brutt en voel je zelfverzekerder door het dragen van hun merk!

Wij doen:

Marketing | Webdevelopment | Visueel 

MARKETING

In het najaar van 2020 kregen wij het verzoek om vrijblijvend samen te zitten en te bespreken wat social media en advertising voor Brutt zou kunnen betekenen. Sinds het merk gestart is deden ze al af en toe wat met social media. Gezamenlijk zagen we kansen om de zichtbaarheid te vergroten om zo de collecties meer tentoon te stellen. Organische social media zien wij als de digitale etage van een bedrijf en in het geval van een kledingmerk is dat erg belangrijk. Met een brainstormsessie zijn we meer over de gedachtegang en doelgroep van het merk te weten gekomen. Uit die info zijn we een doeltreffende content strategie gaan ontwikkelen.

IT

BRuTT maakte gebruik van het welbekende platform WIX, op het eerste oog lekker voordelig. Echter kwam ook BRuTT er achter dat er nogal wat verborgen kosten aan WIX vasthangen. Tevens miste wat functionaliteiten die het beheren en verzenden van bestellingen wat makkelijker kunnen maken. 

Wij hebben hierop een voorstel gedaan voor een volledig nieuwe website, zonder verborgen kosten en met een breed aspect aan functionaliteiten. Denk hierbij onder andere aan een app, voorraadbeheer, duidelijke analystische gegevens en Integratie van PostNL.

Integraties

VISUEEL

Voor Brutt hebben we een branding gecreëerd die past binnen de content strategie. De digitale etage moet natuurlijk wel opgemaakt worden waardoor bezoekers verrast en getriggerd worden. De branding is doorgevoerd in de nieuwe website. We hebben voor de nieuwe zomercollectie een fotoshoot georganiseerd met verschillende settings en korte video’s gerealiseerd. De video’s zijn gericht voor Instagram.